Urzad Miejski Strzelno Wyszukiwane słowo:


Licznik odwiedzin
6129906
od 02 marca 2005



Aktualności » Sportowe

II Turniej Warcabowy o Puchar Burmistrza Strzelna

II Turniej Warcabowy o Puchar Burmistrza Strzelna

 

1. ORGANIZATORZY: Świetlica Profilaktyczno-Wychowawcza dla Dzieci i Młodzieży, Miejsko-Gminny Ośrodek Kultury i Rekreacji, Gimnazjum im. Jana Dałkowskiego.

2. TERMIN I MIEJSCE: 21.01.2013 r., godz. 10:00, Kompleks Sportowo-Rehabilitacyjny w Strzelnie, ul. Topolowa 1a.

3. UCZESTNICY: dzieci i młodzież z terenu Gminy Strzelno i gmin sąsiednich.

4. GRUPY WIEKOWE: Grupa A: szkoła podstawowa, Grupa B: gimnazjum, Grupa C: szkoły ponadgimnazjalne.

5. SYSTEM ROZGRYWEK:
- I runda: w zależności od liczby uczestników w każdej grupie wiekowej, zawodnicy zostaną podzieleni na trzy-, cztero- lub pięcioosobowe grupy, w których zagrają systemem „każdy z każdym”,
- II runda: z każdej trzy-, cztero- lub pięcioosobowej grupy do kolejnego etapu przejdzie jeden lub dwóch zawodników (zawodnicy zostaną o tym poinformowani przed rozpoczęciem turnieju), którzy zagrają ze sobą systemem pucharowym,
- punktacja w I rundzie: zwycięstwo – 2 pkt., remis – 1 pkt., przegrana – 0 pkt.; w przypadku uzyskania przez zawodników równej ilości punktów o kolejności w grupie zdecyduje dodatkowa gra,
- czas trwania gry: do 10 minut; w przypadku braku rozstrzygnięcia, każdy z zawodników ma 10 dodatkowych ruchów,
- wszystkie sprawy sporne rozstrzygają sędziowie.

6. NAGRODY: puchar Burmistrza Strzelna za zajęcie I miejsca w każdej kategorii wiekowej, nagrody rzeczowe za miejsca I-III w każdej kategorii wiekowej.

7. ZGŁOSZENIA: zapisy uczestników w dniu turnieju w budynku Kompleksu Sportowo-Rehabilitacyjnego w Strzelnie, ul. Topolowa 1a, od godz. 9:00.

                                         WARCABY - NAJWAŻNIEJSZE ZASADY GRY W TURNIEJU
1. Zawodnicy grają na 64-polowej planszy warcabowej.
2. Pierwszeństwo ruchu mają białe piony.
3. Zbijanie pionków (damek) jest obowiązkowe (zarówno do przodu, jak i do tyłu); można zbijać od pierwszej damki.
4. Przy różnych możliwościach zbicia, należy obowiązkowo wybrać wariant o większej ilości zbić.
5. Jeżeli w trakcie zbijania pion dojdzie do pola przemiany (ostatnia linia na planszy warcabowej) i musi kontynuować zbijanie, to nie staje się damką.
6. Dotknięcie ręką pionka (damki) powoduje, że trzeba nim wykonać ruch, ale tylko prawidłowy.
7. Oderwanie ręki od przesuniętego pionka (damki) powoduje, że ruch uznaje się za wykonany.
8. Przy braku możliwości wykonania ruchu przez obu graczy – zablokowanie pionków i damek, przegrywa ten zawodnik, który pierwszy nie może wykonać ruchu.
9. Gra kończy się remisem, gdy po wykorzystaniu regulaminowego czasu gry żaden z zawodników nie zdołał wygrać spotkania.

Redaktor:

Piotr Łuczak

Ilość wyświetleń:

1425

Źródło:

Rafał Budny

Ostatnia zmiana:

2013-01-10 14:18:15

Utworzony:

2013-01-10 14:11:26

Historia zmian


Sputnik Software